قلم آزاد

قلم آزاد

محمد رضا غلامی
قلم آزاد

قلم آزاد

محمد رضا غلامی

روز رای اعتماد به دولت اعتدال

امروز (۲۱/۵/۹۲) با حضور اقای رئیس جمهور به همراه وزیران معرفی شده برای اخذ رای اعتماد از مجلس  بهانه ای شد تا مطلبی را نگارش کنم .

 با توجه به لیست وزرای ارائه شده توسط رئیس جمهور منتخب می توان امیدوار بود که دولت قوی وکارا بر سر کار بیاید و باید اذعان داشت که دولت قوی وکارا از شروط تحقق نظم، رفاه، آزادی وعدالت در جامعه می باشد. در هیچ جامعه ای تقویت مردم سالاری، توسعه وامنیت پایدار وهمه جانبه و تامین زندگی شرافتمندانه بدون دولتی قوی و کار آمد ومتکی بر اراده مردم ممکن نخواهد شد. وباید این نکته را هم توجه داشت که دولت قوی وکارآمد نتیجه جامعه قوی وتوانمند است

دولت آقای روحانی بر آمده از حرکت توده اکثریت اقشار جامعه بخصوص قشر متوسط جامعه بوده و می تواند با داشتن پشتوانه مردمی، هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی از اقتدار وکارایی برخوردار باشد. آگاهی وتوجه مردم به مطالبات وحقوق خود و پیگیری آنها مهمترین نقش را در ایجاد فضای شفاف و مثبت برای توسعه خواهد داشت.و باید قبول داشت که در سالهای اخیر با توجه به سطح پایین توسعه سیاسی و احزاب در جامعه  ومحدودیت مطبوعات و  وانتقادها  شکافی بین اعتماد جامعه وحکومت ایجاد شده است  که  در هر جامعه ای شاه کلید توسعه، اعتماد اجتماعی وایجاد امنیت است و امیدواریم  برای بازسازی این شکاف گام موثری برداشته شود .